- Home
- >
- Obsługa transakcji zbycia nieruchomości
Obsługa transakcji zbycia nieruchomości
Nawet pozornie prosty proces obsługi transakcji sprzedaży nieruchomości może okazać się skomplikowany i długotrwały. Sprzedaż nieruchomości, ściśle uregulowana przepisami prawa, obejmuje bowiem wiele elementów, które należy sprawdzić i przygotować w dobie wciąż zmieniających się wymogów formalno-prawnych.
Dość często potrzeby nabywców nieruchomości w zakresie dokumentacji i informacji o nieruchomości podyktowane są dodatkowymi, nietypowymi wymogami nałożonymi przez instytucje udzielające klientom finansowania na zakup nieruchomości (np. banki). Transakcje zbycia nieruchomości stwarzają także ogromne ryzyko związane choćby z wydaniem nieruchomości i z wypłacalnością nabywcy – z tego powodu tak istotna jest pomoc prawna w bezpiecznym przeprowadzeniu transakcji sprzedaży.
Na czym polega obsługa transakcji zbycia nieruchomości?
Świadczona przez naszą Kancelarię obsługa transakcji sprzedaży nieruchomości zwykle zaczyna się od momentu podjęcia przez kupującego i sprzedającego decyzji o transakcji i obejmuje takie elementy, jak:
- określenie rodzaju dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia transakcji,
- dokonanie weryfikacji stanu prawnego nieruchomości,
- określenie prawa własności nieruchomości,
- sprawdzenie nieruchomości pod kątem ewentualnych obciążeń,
- uczestnictwo w negocjacjach wraz ze sporządzeniem protokołu z negocjacji,
- uzgodnienie i sporządzenie projektu umowy przedwstępnej,
- uzgodnienie i sporządzenie umowy sprzedaży,
- sporządzenie opinii i uwag do dokumentacji przygotowanej przez podmiot finansujący zakup (np. bank),
- przygotowanie dokumentów do aktu notarialnego sprzedaży nieruchomości,
- doradztwo związane z kwestiami prawnymi transakcji,
- pomoc w wydaniu nieruchomości i przygotowanie protokołów odbioru,
- pomoc w przygotowaniu wniosków do sądu, urzędu gminy i starostwa w związku ze zbyciem nieruchomości
- oraz inne usługi dostosowane do potrzeb konkretnej transakcji sprzedaży nieruchomości.
W czym jeszcze pomaga specjalista od spraw nieruchomości?
Doświadczony prawnik od nieruchomości doskonale znający tę zawiłą gałąź prawa, która może być niezrozumiała dla osób niezwiązanych z prawem na co dzień, sprawnie zajmie się określeniem stanu prawnego nieruchomości i przygotowaniem kompletnej dokumentacji. Podpowie Ci także najbezpieczniejsze i najlepsze rozwiązania związane z zawarciem umowy oraz będzie służył opinią i radą we wszelkich kwestiach dotyczących obsługi transakcji zbycia nieruchomości.
Ponadto, nasz dedykowany klientowi opiekun prawny może asystować aż do czasu podpisywania aktu notarialnego i wydania nieruchomości, kładąc nacisk na to, by wszystkie wcześniejsze ustalenia zostały spełnione.
Świadczymy pomoc w obsłudze sprzedaży nieruchomości
Kancelaria prawna nieruchomości Warszawa pomoże maksymalnie zabezpieczyć obsługę transakcji sprzedaży nieruchomości, kładąc szczególny nacisk na kwestie dla sprzedającego najistotniejsze – tj. przejrzyste warunki w zakresie płatności, wydania nieruchomości i synchronizacji terminów pomiędzy kupującym i sprzedającym.
Planujesz sprzedać nieruchomość i masz obawy, czy będziesz w stanie samodzielnie przejść przez cały proces finalizacji transakcji?
Korzystając z naszego doświadczenia w zakresie „obsługa prawna nieruchomości” możesz mieć pewność, że obsługa transakcji zbycia nieruchomości przebiegnie bezpiecznie i wszystkie formalności zostaną zrealizowane.